De Paşti, la TVR 3, multă muzică, tradiţii şi voie bună. Articol de Bianca Dinescu

Poză de Paște

De Paşti, la TVR 3, multă muzică, tradiţii şi voie bună

Cum petrec românii din toate colţurile ţării Marea Sărbătoare a lumii creştine aflăm pe 24 şi 25 aprilie, din ediţiile speciale ale celor mai iubite emisiuni ale postului.

Muzică populară din toate regiunile, reţete culinare specifice, lăutari, dar şi un concert emoţionant Direcţia 5 ne aşteaptă, în zilele de Paşti, la TVR 3. Studiourile teritoriale ale Televiziunii Române au pregătit programe speciale pentru 24 şi 25 aprilie.

„Vine Cluju’ pe la noi” şi în duminica Paştilor, ne anunţă, plin de voie bună, Sergiu-Vitalian Vaida, care ne aşteaptă la TVR 3 , de la 13.30, la o ediţie de sărbătoare a îndrăgitei sale emisiuni. Muzică, dedicatii, mesaje de la oameni dragi pentru oameni dragi, invitaţi care vin să ciocnească un ou roşu cu realizatorul – toate acestea vor completa atmosfera de bună dispoziţie din jurul mesei de Paşti a românilor.

Petrecerea continuă de la 15.45, cu muzica lăutarilor de altădată, adusă în prezent de Taraful Nelu Radu, cu Daniela Elena Radu, Nelu Radu şi invitaţii lor. În ediţia specială „Cântec şi poveste”, Mircea Neacşa ne promite pentru prima zi a Sfintei Sărbători a Învierii Domnului o întâlnire „din suflet pentru suflet”.

Bilca, vatră folclorică şi leagăn de legendă a frumoasei Bucovina, a adunat la masa de Paşti oaspeţi aleşi din Câmpulung şi Vicovu de Sus. Gospodarii satului au terminat pregătirile pentru marea sărbătoare şi acum petrec. Telespectatorii TVR 3 aniversează „Paştele în Bucovina”, alături de interpretul Marius Zgâianu, cu tradiţii şi obiceiuri de Paşte (duminică, 24 aprilie, ora 16.45), dar şi cu masa de Paşte (luni, 25 aprilie, de la 12.55).

Seara, trupa Direcţia 5, alături de pianistul Marius Vernescu şi legenda grupului, Toni Şeicărescu, ne oferă cele mai frumoase cântece de dragoste lansate de-a lungul carierei, precum şi single-uri fresh de pe ultimul album. Concertul Direcţia 5 – „Love Songs”, susţinut la Teatrul Naţional din Craiova, se vede la TVR 3 duminică, de la ora 20.00.

Dacă în prima zi de Paşti petrecem în Bucovina, pe 25 aprilie suntem invitaţi să sărbătorim „Paştele în Ţinutul Pădurenilor”. Friptura de miel învelită în aluat, plăcintele pădureneşti şi drobul cu maţe fripte intră în meniu – reţete culese din localitatea Leleşe, judeţul Hunedoara. Gazdă ne este Dan Liuţ, iar Alin Ienciu şi Ansamblul Leleşeana înveselesc atmosfera. Rezervarea este pentru ora 14.00, la TVR 3.

Rămânem în Ardeal şi de la 15.00, pentru a ne bucura de a doua zi a Paştelui la han, ca pe vremuri. „Din zestrea Ardealului” se strâng la masa de sărbătoare interpreţi de renume ai cântecului popular. Printre drumeţii de la han se vor afla Valeria şi Traian Ilea, Cornelia Ardelean, Ciprian şi Mihaela Istrate, Dorina Oprea, Maria Butilă, Domnica Dologa, Pamfil Roată, Ina Todoran şi Ioan Cristian Ţăran.

Şi unde e mai bine să fim, în zi sfântă, decât acasă, alături de oameni dragi? „De Paşte… acasă” ne propune şi studioul TVR din Timişoara pentru luni, 25 aprilie, de la ora 16.30. Interpreţi de muzică populară, prieteni dragi din Banat şi Ardeal cântă şi petrec împreună cu telespectatorii TVR 3, cu mare bucurie, la Marea Sărbătoare a creştinătăţii.