Liceenii cuceresc scena… la „Vedeta populară”. Articol de Mihaela Berinde

Liceenii cuceresc scena… la „Vedeta populară”

17, 18, 17, 16 şi iar 16! Sunt vârstele celor cinci concurenţi care duc mai departe frumuseţea şi unicitatea folclorului românesc. Cu emoţie, cântece de suflet şi poveşti surprinzătoare ne aşteaptă Iuliana Tudor duminică, la „Vedeta populară”. Ne bucurăm de noua ediţie a talent show-ului de folclor la TVR 1, duminică, 7 mai, ora 21.00.

Cele mai bune voci tinere ale momentului se ascultă la „Vedeta populară”, un talent show unic în România. Vin din toate colţurile ţării şi ne arată ne arată o lume diferită de tot ce vedem la tv și pe rețelele de socializare. Sunt oameni frumoși, care nu și-au pierdut credința, simplitatea și rânduiala aceea veche, după care-și conduceau viața bunicii lor. Pe 5 dintre cei 35 de concurenţi ai sezonului 9 îi vom cunoaşte şi aplauda duminică, 7 mai, la TVR 1, când Iuliana Tudor ne întâmpină la ediţia a patra „Vedeta populară”. Ce-i uneşte? Tinereţea, pasiunea pentru folclor şi înzestrarea vocală. Să vedem care dintre ei îşi câştigă locul în semifinală:

Dintr-o localitate aflată chiar lângă granița cu Ucraina vine să ne impresioneze, cu vocea şi povestea ei, o tânără de 16 ani care nu a dat România pe Italia. Părinţii ei au fost nevoiţi să meargă la muncă acolo, dar ea nu s-a putut obişnui, aşa că a fost crescută de bunici. Pentru că legătura ei cu bunicul a fost atât de puternică, a suferit un șoc atunci când l-a pierdut: timp de un an a simțit că nu mai poate să cânte. Dar el a încurajat-o mereu să îşi urmeze visul. Şi ce scenă ar fi mai potrivită pentru ea decât cea de la „Vedeta populară”…

La doar 17 ani, o argeşeancă e foarte hotărâtă ca muzica să facă parte din viaţa ei. De la 5 ani a făcut dansuri populare, a studiat vioara timp de 5 ani, urmează Școala Populară de Arte și Meserii din Pitești, dar vrea să se transfere la Liceul de Muzică, iar apoi să devină profesor de canto. Până atunci, vine să ne impresioneze cu glasul ei şi prezenţa scenică la „Vedeta populară”, duminică seară, la TVR 1.

Un moţ mai cu moţ, din Deva, care e prezent la apel la Colegiul Național Militar din Alba Iulia în fiecare zi, nu vrea să renunţe în ruptul capului la muzică. Crede că poate să le facă pe amândouă cu succes – atât milităria, cât şi muzica. Îşi doreşte să urmeze cursurile Academiei Tehnice Militare, să ajungă inginer IT, dar și să continue să cânte. Şi e dispus să muncească pentru asta! Îl cunoaştem pe tânărul de 17 ani duminică seară, la „Vedeta populară”.

A făcut senzaţie cu vocea şi dezinvoltura ei încă de la 6 ani, când a monopolizat microfonul petrecerii de Revelion. De atunci, orădeanca, tentată iniţial să devină poliţist (ca tata), a urmat cursuri de canto popular, dansuri populare, iar în prezent este elevă în ultimul an la Liceul de Arte. Au fost multe ore de muncă şi efort, iar duminică seară, tânăra de 18 ani urcă pe scenă la „Vedeta populară” pentru a-şi împlini visul.

Şi un teleormănean de 16 ani din Videle, elev la Colegiul Național de Arte Dinu Lipatti din Capitală, intră în cursa pentru un loc în semifinala „Vedeta populară”. A început să cânte la chitară când era foarte mic, apoi a continuat cu ore de canto. S-a mutat la Bucureşti pentru a urma Colegiul Național de Arte Dinu Lipatti, iar părinţii fac naveta pentru a-l ajuta. Să vedem cu ce cântece şi interpretare ne surprinde tânărul în ediţia a patra „Vedeta populară”, la TVR 1.

Cel mai bun dintre cei cinci tineri va merge direct în semifinala „Vedeta populară”. Ocupantul locului doi are şi el, în acest sezon, o nouă șansă de a se califica în etapa următoare, prin tragere la sorți. Până atunci, Niculina Stoican, Cornelia Rednic, Elise Stan, Grigore Leşe şi Bogdan Mihai Simion vor analiza atent fiecare artist în parte. Iar Orchestra Ansamblului Artistic Profesionist Ciprian Porumbescu din Suceava, dirijor Mihai Cotos, acompaniază toate momentele muzicale ale serii. Emisiunea se vede simultan şi la TVR Moldova şi TVR Internaţional.