Mihaela Berinde: Recenzie de emisiune

Actorul Alex Bogdan, cooptat în misiunea „Tocăniţă ca la Dinescu acasă”

„Eu aş face un film despre viaţa lui, are o biografie uimitoare”, spune Mircea Dinescu despre  invitatul său, care, pe lângă actorie, a făcut atletism de performanţă, fiind deţinător al recordului naţional la octatlon. „Politică şi delicateţuri” este  la TVR 1, duminică, 15 noiembrie, ora 14.30.

„Eu chiar sunt fanul emisiunii, am văzut multe episoade şi mă gândeam, stai că nu o să mă cheme niciodată… dar m-aţi chemat şi mi-am zis că o să gătim şi noi un berbecuţ, o oaie, ceva!”, exclamă uşor dezamăgit actorul Alex Bogdan, invitatul de duminică al emisiunii Politică şi delicateţuri de la TVR 1. Şi asta când vede că gazda sa, Mircea Dinescu, dotat cu un satâr straşnic, tranşează doar… un pui pentru o tocăniţă „ca la mama acasă”.

Invitatul mărturiseşte că se aştepta la o mâncare un pic mai spectaculoasă. Dar dezamăgirea nu ţine mult, căci Dinescu face show şi când găteşte o mâncare aparent banală precum tocăniţa. În a doua ediţie din noul sezon Politică şi delicateţuri, cea din 15 noiembrie, Mircea Dinescu dă un spectacol culinar împreună cu actorul Alex Bogdan. Ca de obicei, Politică şi delicateţuri se vede la TVR 1, duminica, de la 14.30.

Cu multă ceapă, căci ceapa e „regina legumelor” şi „portocala săracului”, ardei, cartofi, dar şi zahăr caramelizat, vin, condimente, evident suc de portocale şi bonus, Alex Bogdan, care îi ţine isonul, se duce la capăt misiunea „tocăniţă ca la Dinescu acasă”.

După ce îşi astâmpără foamea şi ciocnesc un pahar de vin, Dinescu răsfoieşte „biografia romanţată” a invitatului. Rămâne uluit când acesta îi povesteşte că, în copilărie şi adolescenţă, a făcut atletism de performanţă, fiind antrenat chiar de tatăl său. Alex Bogdan este încă deţinător al recordului naţional la octatlon pentru categoria sa de vârstă. „Eu aş face un film despre viaţa lui, are o biografie uimitoare!”, spune Mircea Dinescu despre talentatul său invitat.

Cu sinceritate şi candoare, Alex Bogdan vorbeşte despre trecerea de la sport la actorie, despre profesorii care l-au îndrumat, despre dragoste şi familie. „De obicei, actorul pe care îl inviţi încearcă să joace un personaj şi devine el însuşi un personaj. El nu se joacă pe sine, nici nu ştii, dacă nu l-ai văzut niciodată, dacă e actor sau că a fost un mare sportiv. E un om şi asta e mare lucru!”, adaugă poetul despre invitatul său.

Cât despre muzică, nelipsită de la Politică şi delicateţuri, de această dată, Evora de la Vărbilău şi taraful ei aduc veselia în casele privitorilor, duminică de la 14.30, la TVR 1.

***

Despre Alex Bogdan

Actorul care are studii de regie şi un master în Arta Actorului la UNATC a putut fi văzut performând pe scenele celor mai importante teatre din Bucureşti: Odeon, Teatrul Naţional, Teatrul de Comedie. Din 2017 a devenit actor al Teatrului Mic din capitală. Alex Bogdan s-a născut pe 24 ianuarie 1986 la Târgu-Ocna, unde, de altfel, a absolvit Colegiul Naţional „C. Negri”. A urmat apoi Universitatea Hyperion, secţia actorie, în 2008. Tot Alex Bogdan a făcut sport de performanţă şi deţine, din 2001, recordul naţional la octatlon. A jucat în serialele tv Mondenii, Mangaliţa şi a prezentat emisiunile Fii pe fază şi Cronica Cârcotaşilor.